Пуканки с масло

04 октомври 2014

Поредното изследване доказва, че пуканките са по-здравословни от повечето плодове и зеленчуци, които хапваме.

Отдавна се знае, че те са богати на фибри и имат сравнително ниско съдържание на мазнини. Сега обаче научихме и че се превърнаха в суперхрана, пълна с мощни антиоксиданти полифеноли, които могат да се преборят с вредните молекули, натрупващи се в тялото и увреждащи клетките. Друго тяхно качество е, че помагат за увеличаването на притока на кръв чрез отпускане на артериите.

Знае се, че богатите на антиоксиданти храни намаляват опасността от рак, деменция и дори сърдечно заболяване. Д-р Джо Винсън, аналитик на храни, съобщи, че полифенолите са по-концентрирани в пуканките, в които има средно едва 4% вода, спрямо 90% при много плодове и зеленчуци. Най-високата концентрация на полифеноли и фибри обаче се крие в обвивката на пуканките.

Те могат да заменят пресните плодове и зеленчуци в здравословната диета, тъй като съдържат жизненоважни витамини и хранителни вещества. Учените доказали, че количеството полифеноли в пуканките е до 300 мг на една порция, което би осигурило 13% от средния прием на антиоксидантите на ден. Плодовете ни осигуряват 255 мг дневно, а зеленчуците – 218 мг дневно.

Ето как да си направим Пуканки с масло вкъщи

200 г царевица
120 г разтопено масло
100 г олио
сол на вкус

Поставяме мазнина да покрие дъното на съда, в който ще правим пуканките – тенджера, защото задължително трябва капак.

Загряваме хубаво мазнината, леко да започне да пуши.Тогава слагаме зърната и солта, захлупваме и започваме да движим тенджерата напред-назад непрекъснато.
Снемаме от котлона щом спре пукането.

 

текст: Нина Тодорова
Снимка: flickr.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)