Често в живота идва момент, когато човек се опитва да надмине себе си, опитвайки се да бъде най-добър във всичко. Не са изключение и дизайнерите, които излизат извън обхвата на модата и влизат в „дълбоките води” на големия бизнес. Не е тайна, че хотелският и ресторантьорският бизнес са едни от най- печелившите. В последно време много от известните дизайнери влизат в новините не с модните си колекции, а именно с анонсите за откриване на нов ресторант, клуб или хотел някъде по света. С подобни инициативи печалбите се вдигат до нови, неподозирани нива, изразяващи се в милиарди евро.
Ако се интересувате от дизайн и мода, най-вероятно вече знаете кой е победителят в днешната класация на „акулите в модния бизнес“…
Не, няма да отворим всички карти наведнъж, а ще започнем с по-малките постижения на известните дизайнери.
Днешният списък започваме с Ралф Лорън, който притежава верига от ресторанти в различни части на света, най- емблематичният, от които се намира в Париж на булевард Сен Жермен 173.
В допълнение, марката отдавна се занимава и с дизайн на интериорни аксесоари, които далеч не са евтини. И, както казва самият Ралф Лорън: „Аз продавам мечти“!
Определено за такива украшения човек дълго мечтае…
Обичате приказките? Тогава мястото ви е просто тук! Страхотният хотел Maison Moschino в Милано е просто една приказка.
Това е един зашеметяващ замък, в който всяка стая е с индивидуален дизайн, със своя собствена концепция и тема. Единственото, което ги обединява е силуетът на рокля, която е неизменен елемент във всяко помещение, салон или стая. А темите идват от най- обичаните приказки, като: „Алиса в страната на чудесата“, „Червената шапчица“ или от имената на характерни за женския тоалет аксесоари.
Maison Moschino е уникален модерен хотел, проектиран от творческия екип на Moschino. Той разполага със СПА център и фитнес зала. Намира се на 5 минути пеша от модната улица Корсо Комо в Милано.
При входа на хотела има шоурум на Moschino. Тук можете да наемете лични шопинг асистенти или да резервирате индивидуални обиколки. Персоналът предоставя професионално обслужване.
Следващият бранд, който успешно се развива не само в модата, но и в хотелиерския бизнес е Missoni. Модната къща подписа изгоден договор за оборудването на хотелски стаи за верига луксозни хотели по целия свят. Дизайнерските решения на Missoni, се считат за едни от най-добрите.
Хотели- бижута в Милано, Бали, Токио, Осака, Лондон, Шанхай и Дубай има и марката Bulgari. Фасада от черен мрамор, много зеленина, луксозен спа център, луксозни стаи – всички това са задължителни елементи на Bulgari Hotels and Resorts.
Може би най-изисканият и луксозен хотел от веригата е точно в Милано. Този бутиков хотел се намира до най-известната търговска улица и забележителностите в града.
Комфортните стаи са с изглед към красивата градина на хотела и Ботаническата градина в съседство. Стаите предлагат съчетание от модерен дизайн и съвременни технологии.
В хотела има отличен СПА център със закрит басейн, където гостите могат да релаксират. Релаксиращата атмосфера в СПА центъра е подчертана от стъклена мозайка, дизайн със златисти и изумрудени цветове, както и специални светлинни ефекти.
Любимите на всички Dolce & Gabbana също попадат в класацията на най-добрите ресторантьори в модата. В допълнение към легендарното сътрудничество на модната къща с MARTINI, те решиха да отворят свой собствен ресторант, наречен GOLD.
Луксът в този ресторант е навсякъде – от дръжките на вратите и крановете на мивките до чиниите и полилеите. Впечатлението, че всичко наоколо е обгърнато в злато и блясък не напуска нито един от обичайните посетители. Ресторантът е доста популярен сред жителите и гостите на Милано, така че ако имате желание да обядвате или вечеряте в Gold, резервирайте отрано златната си маса.
Сребърен медалист в днешната класация на известни дизайнери, реализирали се успешно в ресторантьорския и хотелския бизнес е Роберто Кавали, който кипи от енергия и продължава да изненадва всички с новите си идеи.
Кавали става част и от ресторантьорския бизнес, когато през 2002 г. отваря собствено кафе във Флоренция, преобразено с неговата запазена марка – принтове на диви животни. Скоро след това кафето е последвано и от бар/ресторант Just Cavalli в Милано на Torre Branca. Следват Маями, Дубай, а от преди месец и в La Marina на Ибиса.
Концепцията на неговите клубове и ресторанти по света е доста успешна, защото съчетава лесно смилаем стил, шик, парти атмосфера и привлича млада и модерна публика.
И най-накрая, победителят в днешната класацията на най-успешните дизайнери в света е, разбира се, Джорджо Армани. Дизайнерът, който заслужено можем да наричаме „бизнес акула”. Армани е винаги една крачка пред всички останали в бизнеса.
Към настоящия момент Армани е председател, изпълнителен директор и едноличен собственик на капитала на дружеството, явяващо се най- богатата и голяма модна къща в света. Според списание “Форбс” той е финансово най-успелият дизайнер. Анализаторите оценяват стойността на компанията му на повече от $ 4,5 милиарда.
В патремониума на неговото дружество влизат и няколко хотела и ресторанти по света, които се считат за най-посещаваните. Всеки един детайл е проектиран лично от модния гуру Armani.
Дизайнът на стаите се отличава с умерена елегантност, минималистичен шик и изящни линии, а декорът им включва японска настилка татами и луксозни тъкани. Личен лайфстайл мениджър придружава гостите до елегантните им модерни стаи.
Хотелът в Дубай има самостоятелен вход и заема 11 етажа от Бурдж Халифа – емблематичния небостъргач на Дубай. В търговския център Armani Galleria можете да пазарувате дрехи от висшата мода (тип котюр), цветя и италиански изкушения на сладкарското изкуство. Освен директен изглед към фонтана Дубай, хотел Armani Dubai предлага достъп до наблюдателната платформа, разположена на небостъргача Бурж Халифа.
снимки: WEB