Френският моделиер от италиански произход Пиер Карден е едно от най-влиятелните и известни имена в историята на модата. Едва ли има човек в цивилизования свят, който да не е чувал името му.
Роденият преди 92 години, на днешния ден, Карден започва кариерата си като шивач на мъжко облекло във Виши, Франция. Пиер е добре обучен за това от четиринадесет годишна възраст. След като емигрира в Париж започва работа в книжарница. Интересът и любовта му към модата, обаче, го отвеждат в модното ателие на House of Paquin, а по- късно и в ателието Schiaparelli. Истинската му кариера започва в Christian Dior в годината, когато великият дизайнер представя New Look в света на модата. Карден е бил част от екипа, който е довел до успешен край идеите на Диор и по-късно е повишен в шеф на шивашкия отдел.
През 1950 г. талантливият моделиер напуска Dior и отворя собствена модна къща. Първата му колекция през 1951 г. разкрива индивидуалност и стил, различни от Balenciaga и Christian Dior. През 1954 г. той представя своята „балон рокля“ и оттогава се превръща в институция. През 60-те проектите му стават още по- новаторски и необичайни. За да създаде някои от най-щурите си космически модели той използва пластмаси, сребърен винил, промишлени ципове и бижута от ковано желязо, а унисекс колекцията му Cosmos Corps е изстрел направо в десятката.
През 1960 година нарушава традиционния подход към модата като изкуство предимно за жени и създава първата колекция за мъже. Пиер Карден отворя бутиците си „Ева” и „Адам” съответно през 1954 г. и 1957 г. Той е и първият „котюр” дизайнер, който създава практична колекция, готова за носене извън салона. В резултат на тази своя новаторска идея е изгонен от Chambre Syndicale. С течение на времето все повече известни модни къщи обръщат поглед към практичността и създават така наречените прет-а-порте колекции. Карден, разбира се, по-късно е реабилитиран. Новаторът има около 500 патента. Той е и един от първите, който се обръща към джинсовите тъкани за създаване на младежка модна линия.
Пиер Карден е фен на сложните архитектурни форми, геометрични детайли, използвайки осмоъгълни, кръгли или правоъгълни форми, като основни елементи от дизайна, толкова много, че бижутата стават излишни. Той е архитектурен още във времето, когато другите дизайнери все още търсят вдъхновение в движението Art Nouveau. Вдъхновява се от космическите пътешествия и микроскопските образи. Самият дизайнер казва за творенията си, „дрехите, които предпочитам проектирам за един живот, който все още не съществува. Светът на утрешния ден“
Неговото творение, Espace Cardin, е пространство, предназначено за артистични изяви и включва театър, галерия, кино, ресторант и изложбена зала. Проектирано е така, че да бъде гостоприемен дом за всякакви специални събития, включително и дом на специалните колекции на дизайнера.
Освен сгради Карден създава и мебели, които нарича „утилитарни скулптури“. Те са истински произведения на изкуството със своите лъскави лакирани повърхности и високо качество на изработка.
Неговият стил, иновации, новаторство оставят трайно влияние върху модата.
Той е човекът, който стои зад едно от най-известните лога в модата – преплетените инициали PC, изтипосани върху повече от 800 различни артикула: вратовръзки, сгъваеми велосипеди, автотапицерии, шоколади, цигари, кофи за лед, тигани… Наред с всичко изброено по- горе и още толкова, той е проектирал и интериора на над 300 ексклузивни кадилаци и Simca 1100.
През целия му привидно безкраен апогей, той си остава едно непоносимо, провокативно дете, упорито отказващо да разкрие публично своята сексуалност, на фона на слухове за афери с прелестната му асистентка и модел Жан Моро и красивия му асистент Андре Оливер.
Днес, като всеки уважаващ себе си дизайнер, той продължава да върши неща, които дразнят хората, само че сега се е насочил към чудния свят на недвижимите имоти. През изминалото десетилетие се захвана с реставрацията на скандалния замък на Маркиз дю Сад в тихото селце Лакост в Южна Франция и изкупи цялата земя около него. Също така планира да построи огромен, луксозен жилищен комплекс в дубайски стил във Венеция, проектиран от самия него, разбира се. Защото за Пиер Карден възрастта е само някаква цифра.