Джими Чу – любимецът на жените

15 ноември 2014

Световно известният моден дизайнер Джими Чу, най-добре познат със своите ръчно направени женски обувки, е роден на 15 ноември 1952г. в семейство на обущари в Пенанг, Малайзия. Напуска училище рано, за да прави обувки с баща си, и създава първите обувки по изцяло собствен дизайн още на 11-годишна възраст. След посещение на роднини в Лондон, той решава да остане и през 1983 г. завършва Техническия колеж за обувна индустрия в Лондон, който сега е част от Лондонския колеж за мода. Чу разкрива, че е работил на непълно работно време в ресторанти и като чистач в завод за обувки, за да подпомогне финансирането на образованието си. Самият той споделя, че преди приемането му в колежа, не е можел дори да чертае дизайнерски план.

Джими Чу - любимецът на жените

Джими Чу – любимецът на жените

Първите обувки на Чу са се продавали под марката Lucky Shoes през 1984 г. След това през 1986 г. отваря собствена работилница, наемайки част от стара болница в Източен Лондон. Работи изцяло върху собствени дизайни. През първите четири години среща сериозни финансови затруднения, тъй като има малко клиенти.

Повратен момент за кариерата на Чу е представянето на негови обувки на рекордните 8 страници в списание Vogue през 1988 г, след което неговите дизайни стават все по-търсени. За финансовия успех и популярността на дизайнера особено допринася принцеса Даяна, която поръчва 6 чифта от неговите обувки след първата им среща през 1990 г.

„Тя даде възможност на много английски дизайнери, включително и на мен, да бъдем разпознати от света. Дължа ѝ благодарност.“ – казва дизайнерът.

През 1996 г. става съосновател на Jimmy Choo Ltd. заедно с Тамара Мелън, редакторка в британския Vogue. Тя убеждава баща си, богат бизнесмен да инвестира в развитието на етикета, Jimmy Choo, като по този начин тя става съосновател на Jimmy Choo Ltd.

41384_600

През 1996 г. творческият тандем пуска първата си колекция от обувки и успоредно с това отваря първия си бутик в Лондон. През следващите десет години, Чу и Мелън заедно представят десетки колекции от елитни обувки. През 1998 г. първите магазини Jimmy Choo отварят врати в САЩ (Ню Йорк, Бевърли Хилс, Лас Вегас). Марката става популярна сред звездите в шоу бизнеса.

tamara-mellon

През април 2001 г. Джими продава своя дял от дружеството – 50%, за 10 милиона лири. Оттогава той се фокусира върху създаването на линията Jimmy Choo Couture, произвеждана под лиценза на Jimmy Choo Ltd. Линията Jimmy Choo London Line, по-известна като Jimmy Choo Ready-To-Wear е управлявана и разпространявана от Тамара Мелън, съвместно с креативния директор Сандра Чой. Тази модна линия включва и аксесоари като например чанти.

Запазена част от изработката на обувките на Джими е 4-инчовото токче, което според него е пряко свързано със здравето на хората. Той казва, че ако използва 3- или 5-инчов ток, клиентите му ще се чувстват неудобно от носенето на обувките и дори това не е добре за баланса на тялото. Изработката на чифт от линията Couture отнема на Чу от три до четири седмици. Неговите обувки се продават в границите между 650-7500 лири или между 1 100 и 12 725$.

Jimmy-Choo-Anouk

На 18 юни 2003 е удостоен с Орден на Британската империя от Кралица Елизабет II като признание за заслугите му към обувната и модната индустрия в Обединеното кралство.

Марката Jimmy Choo става още по-популярна от филма „Сексът и градът“. Фразата на главната героиня Кари Брадшоу „Загубих моите Jimmy Choo“ стана крилата за бранда. Във филма, героинята на Сара Джесика Паркър носи лилави велурени обувки с пера.

Jimmy-Choo-Feather-Shoe2

Към днешна дата, брандът има повече от 60 магазина по целия свят.

Джими Чу е носител на стипендия от Университета по изкуствата в Лондон и титлата Професор.

Jimmy-Choo-Fall-20134

Днес дизайнерът се слави като създател на обувки за „червения килим“. Той също така се опитва да създаде основите на висококачествена обувната промишленост в родната си Малайзия, където неговият статут на икона често е сочен като вдъхновение за начинаещите обущари и модни дизайнери.

article-2442678-1880C10400000578-824_634x459

През 2009 г. излиза книгата The towering world of Jimmy Choo. Историята разказва възхода към славата и успеха на дизайнера и е написана от биографите Lauren Goldstein Crowe и Sagra Maceira De Rosen.

43834_600

Джими понякога също носи високи обувки. И причината за това, по думите му са „твърде високите англичани.“ За да не изглежда нисък, Чу носи обувки на ток (прибл. 3 инча).

Тайната за успеха на Джими Чу е проста: „На първо място е важно да имаш търпение и второ, трябва да обичаш това, което правиш.“

44127_600

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)